Dátum poslednej aktualizácie 08.12.2021
Indikátor popisuje vývoj nákladov, ktoré sú vynaložené v doprave na ochranu životného prostredia. Náklady tvoria investície na ochranu životného prostredia a bežné náklady.
Zelenšie Slovensko - Stratégia environmentálnej politiky SR do roku 2030 (Envirostratégia 2030) (2019); (pdf.)
Ide o strategický dokument dlhodobého charakteru a jeho hlavným cieľom je určiť strategické smerovanie hospodárskej politiky Slovenska do roku 2030. Stratégia hospodárskej politiky má zabezpečiť inteligentný, udržateľný a inkluzívny rast hospodárstva, založený na podpore znalostí, inovácií a konkurencieschopného hospodárstva.
Návrh tohto strategického dokumentu je svojím charakterom zameraný na dosiahnutie pozitívnych zmien najmä v socio-ekonomickej oblasti, ale má významný pozitívny dopad aj na environmentálne aspekty prírodného prostredia, kvality života a zdravia. Opatrenia navrhnuté na dosiahnutie cieľov je preto možné považovať za opatrenia na predchádzanie, elimináciu, minimalizáciu a kompenzáciu vplyvov na životné prostredie a zdravie.
V oblasti priemyslu, energetiky, pôdohospodárstva a dopravy by sa bez realizácie inovatívnych a efektívnych postupov zameraných na trvalo udržateľný rozvoj nepodarilo zmierňovať v súčasnosti definované problémy, resp. v súčasnosti definované slabé stránky a riziká. Regulácia vstupov a výstupov z týchto činností, či už po kvantitatívnej, alebo kvalitatívnej stránke, prináša výrazné zmeny, pretože práve tieto sektory sú zodpovedné za nepriaznivé dopady negatívnych vplyvov na životné prostredie a zdravie.
Zmena od roku 2009 | Zmena od roku 2015 | Posledná medziročná zmena |
---|---|---|
![]() |
![]() |
![]() |
Náklady na ochranu životného prostredia v doprave zaznamenali pokles. | Bežné náklady na ochranu životného prostredia v doprave od roku 2018 narástli, investície boli na rovnakej úrovni. | Bežné náklady na ochranu životného prostredia v doprave medziročne mierne narástli, investície sa od roku 2020 samostatne neuvádzajú. |